Jump to content

Recommended Posts

  • Administrators

Скачать:
Релиз доступен только по запросу.

Дата релиза:

01 июля 2020

Список изменений:

~ Потеря обратной совместимости:

  - Переработана заголовочные файлы Android API: Android.Api.*.pas.
  - Инструкция о миграции доступна здесь: https://forum.fgx-native.com/topic/364-%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BC%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BE-android-%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9
  
* TfgForm:

  - Заданный цвет в design-time SystemStatusBar.BackgroundColor не менял цвет рантайме. Исправлено.

* Android-Delphi мост:

  - Изменен принцип работы моста. Теперь классовая обертка используется только для доступа к классовыми членам и создания экземпляров Java классов.
  - Теперь все методы обертки джава объектов принимают интерфейсный тип, а не классовый, как было ранее. 
  - Инструкция о миграции доступна здесь: https://forum.fgx-native.com/topic/364-%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BC%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BE-android-%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9

* Android Api:

  - Добавлены обертки для новых классов из Android API. В частности расширены методы java.lang.Class и добавлены обертка для android.widget.NumberPicker.
  - Все заголовочные файлы переведены на использование интерфейсов.
  - Старые заголовочные файлы больше не совместимы с 1.4.0.0.
  - Расширен набор вспомогательных методов в FGX.Helpers.Android для быстрой конвертации Delphi типов в Java и наоборот. 
  - Расширен набор методов для уже существующих типов, работаюших с массивами.
  - Теперь все устаревшие методы Android API помечены, как deprecated и содержат информацию о версии Android, когда метод стал устаревшим.

* TfgControl.HitTest:

  - #178 [HitTest] Поломался HitTest
    https://gitlab.com/y.brovin/fgx/-/issues/178
  - #497 CardPanel OnTap срабатывает при HitTest=false и не срабатывает при HitTest=true
    https://gitlab.com/y.brovin/fgx/-/issues/497
  - #367 [TfgCardPanel] Отрабатывает событие OnTap при HitTest = False
    https://gitlab.com/y.brovin/fgx/-/issues/367
  - #8 [HitTest] [OnTap] Не учитывается свойство HitTest у дочерних компонентов при работе OnTap
    https://gitlab.com/y.brovin/fgx/-/issues/8
  - OnTap на форме
    https://forum.fgx-native.com/topic/86-ontap-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B5/
  - HitTest не работает
    https://forum.fgx-native.com/topic/341-hittest-%D0%BD%D0%B5-%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%D0%B5%D1%82/
  
* Локализация:

  - Теперь дизайнер ресурсов генерирует локализованную версию Assets.Consts.pas файл.

Инструкция по миграции с 1.3.0.0 на 1.4.0.0:

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Доброе утро.

Ярослав, проверьте пожалуйста создание TfgCheckBox

Мне кажется он не создается, для примера создайте форму и поместите на него TfgCheckBox и TfgButton 

И создайте обработчик примерно такой


procedure TFormMain.fgButton1Tap(Sender: TObject);
begin
fgCheckBox1.IsChecked:=True;
end;

У меня появился AV в FGX.CheckBox.Android

Спасибо

 

Link to post
Share on other sites
6 часов назад, Stas сказал:

Ярослав, проверьте пожалуйста создание TfgCheckBox

 

Аналогично. Можно даже обработчик не писать. Просто кинуть компонент на форму.

Link to post
Share on other sites
  • Administrators

Ждали лицензию на RAD Studio 10.4. Все работы по поддержке 10.4 уже провели. Сегодня мы наконец-то получили ключи.

Завтра будет еще один релиз с поддержкой RAD Studio 10.4. 

Link to post
Share on other sites
4 минуты назад, Yaroslav Brovin сказал:

Ждали лицензию на RAD Studio 10.4. Все работы по поддержке 10.4 уже провели. Сегодня мы наконец-то получили ключи.

Завтра будет еще один релиз с поддержкой RAD Studio 10.4. 

Супер!

Link to post
Share on other sites
  • Similar Content

    • By Yaroslav Brovin
      Скачать:
      setup_1.6.2.0_release.rus.zip
      Дата релиза:
      22 ноября 2020
      Новое ✨
      Базовая реализация TfgMap для iOS (без объектов на карте). Добавлены заголовочные файлы для iOS MapKit. Теперь TfgWebBrowser автоматически выводит в лог устройства сообщения из JavaScript консоли. Улучшения 🙌
      Реализовали TfgControl.BackgroundName для iOS. Теперь фоновая картинка растягивается на весь компонент и поддерживается 9-patch. Реализованы TfgImage.TintColor и TfgImage.TintColorName для iOS. Реализовано событие TfgCollectionView.OnTapItem для iOS. Реализовано событие TfgNavigationBar.OnNavigationIconTap для iOS. Исправление ошибок 🐛
      Изменение свойства TfgImage.TintColor в рантайме не обновляло визуальное отображение изображения. FGX Native Андроид сервис падал при старте. Использование TfgCollectionView.FindItemIndexByObject приводило к падению приложения на iOS. TfgNavigationBar не мог открыть TfgDrawerLayout в iOS. При изменении стиля или размера шрифта TfgFont у компонентов, iOS не использовала системный шрифт. В результате чего отображение стилизованного текста могло отличаться от шрифта, используемого по умолчанию. System.Bluethooth использует часть классов от FMX, в результате чего приложение падало при старте в FGX Native окружении.
    • By Yaroslav Brovin
      Download:
      setup_1.6.2.0_release.eng.zip
      Release date:
      22 November 2020
      New ✨
      The basic TfgMap implementation for iOS (without object supports). New headers for iOS MapKit were added. Now TfgWebBrowser automatically prints log messages into device log from the JavaScript console. Improvements 🙌
      TfgControl.BackgroundName was implemented for iOS. Now TfgControl correctly renders background image (stretch and 9-patch). TfgImage.TintColor and TfgImage.TintColorName were implemented for iOS. The TfgCollectionView.OnTapItem event was implemented for iOS. The TfgNavigationBar.OnNavigationIconTap event was implemented for iOS. Bug Fixes 🐛
      TfgImage.TintColor didn't update image appearance in runtime. FGX Native Android service was crashed on startup. TfgCollectionView.FindItemIndexByObject leaded to crash on iOS. TfgNavigationBar couldn't open TfgDrawerLayout on iOS. If you changed default style or size of TfgFont on any component, iOS didn't used system font. As result appearance of this font differed from the default. System.Bluethooth used Java classes from FMX, so it leaded to FGX Native application crash.
    • By Yaroslav Brovin
      Download :
      The distributive is available by request only.
      Release d ate:
      04 September 2020
      Changelog:
      * TfgCollectionView: - 1.4.6.0 introduced regression, so style's control canno be found. Fixed.
    • By Yaroslav Brovin
      Download :
      The distributive is available by request only.
      Release d ate:
      04 September 2020
      Changelog:
      * Android Api: - We introduced new way for using Android BroadcastReceiver in runtime. Now you can user special designed class FGXBroadcastReceiver and OnBroadcastReceiverListener listener for usage as BroadcastReceiver in FGX Native application. Look at the demo sample "Android Api" -> "Broadcast receiver". - New Android API headers were added: BroadcastReceiver, IntentFilter, AlarmManager and etc. * Samples: - "Android Api" -> "Broadcast receiver". The sample of registering broadcast receiver for listening changes of the airplane mode. * Project creator wizard: - The wizard remembers the last project location, organizadion id and git settings now. https://forum.fgx-native.com/topic/469-nf-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BF%D0%B0%D0%BF%D0%BA%D0%B8/ * Assets designer: - When developer opens the assets designer via property editor in the Object Inspector, Assets designer selects current asset in Object Inspector. Also now it opens existed designer instead of creatin new tab. https://forum.fgx-native.com/topic/511-nf-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%85%D0%BE%D0%B4-%D0%BA-%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%D1%83-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%80%D1%8B%D1%82%D0%B8%D0%B8-%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2/ * TfgForm: - When the last form is closed, it is not hidden from the screen. It helps to avoid displaying black screen while animation of hiding activity is in progress. * TfgCollectionView: - The new method TfgItemWrapper.UpdateLookupNameIndex was added. It allows to refresh index of item's controls. The method is used for situation, when developer dynamically changes structure of style on a fly. In this case, if he is going to use GetControlByLookupName method, he has to invoke this method for refreshin index. * Common designer improvements: - IDE Main menu has to new items for quickly creating new project and openning demo. "File" -> "New". - Several main menu icons were added. - The appearance of several designer windows were adjusted for 10.4. - #501 FGX: Advertising component is visible in FMX project https://gitlab.com/y.brovin/fgx/-/issues/501 - #498 [Designer] The wizard of opening demo has misspelling in demo description. https://gitlab.com/y.brovin/fgx/-/issues/498
    • By Yaroslav Brovin
      Download :
      The distributive is available by request only.
      Release d ate:
      22 August 2020
      Changelog:
      * TfgDrawerLayout: - The component doesn't let reset ToggleControl property value in runtime. - The Enabled property is implemented and published in designer. * TfgDialogs: - For flexible customization and the ability to reuse the dialog, CreateDialog method has been added, which returns a TfgDialog instance. - Changed the algorithm for translating TMsgDlgButtons into dialog buttons for MessageDialog method. Now the buttons are filled on a leftover basis, taking into account prioritization. * Shapes: - For TfgArc and TfgArch, some properties set in the designer were not saved. * TfgCollectionView: - New methods for data changes notifications were added: NotifyItemsInserted, NotifyItemsRemoved, NotifyItemMoved. These methods helps to avoid full reloading data and shows with animation processed data changes. - Fixed small blink of items layout in the first rendering. https://forum.fgx-native.com/topic/468-tfgcollectionview-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D1%83%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%8C-%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%BE-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%8F-%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%8F/ * TfgCamera: - Fixed a potential memory shortage error when using the camera on devices with limited RAM. * Android Api: - PendingIntent * Demo samples: - "Android Api" -> "Local notifications"
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...